Pokud už máte dost slibů, které prostě nemůžete dodržet, tak nemusíte panikařit. Zkusili jsme dát dohromady naše nejlepší rady jak restartovat zdravý způsob života, které jsou jednoduché a lehce se dodržují.

zdrave-navykyNalezněte v tom zábavu

Je složité si osvojit dobrý zvyk, pokud ho vnímáte jako povinnost. Proti tomu se dá bojovat tak, že si vyberete způsob cvičení, které si užíváte a při kterém se zabavíte. Pro větší motivaci pracujte s kamarádem, který má podobné cíle. Tak můžete společně trénovat a vzájemně se motivovat. To je perfektní způsob jak změnit postoj ´proč se obtěžovat´ a dosáhnout toho, že se budete držet nových návyků.

Představte si své cíle

Zlozvyky se snadno udržují, protože se snadno dělají. Je o mnoho snadnější se povalovat na gauči, než jít do posilovny nebo si objednat nezdravé jídlo po telefonu, než si připravit zdravý pokrm. Nicméně můžete skoncovat se zlozvyky tím, že si představíte dlouhodové účinky. Pokuste si představit, jak se chcete cítit a vypadat, poté přemýšlejte o tom, jak se budete cítit za rok, pokud neučiníte potřebné pozitivní kroky k dosažení vašich cílů. To vám pomůže soustředit se na to, proč děláte změny a povedete vás to k úspěchu.

Náhlé chutě

Chutě v 15hod na sladké jsou způsobeny poklesem hladiny cukru v krvi. I když možná nedokážete odolat odpolední pochoutce, tak můžete pomoci bojovat proti chuti na sladké tím, že zvýšíte příjem bílkovin. To zpomalí uvolňování cukrů do vašeho systému a pomůže bojovat s chutí na sladké.

Navařte si dopředu

Každý máme dny, kdy se nemůžeme obtěžovat s přípravou zdravého jídla a raději si necháme něco dovézt nebo rychle něco koupíme. Když si připravíte pokrmy na tyto dny předem, tak předejte spadnutí do pasti nezdravých jídel. Skvělý způsob jak mít zdravé jídlo vždy připravené, je navařit velké množství pokrmů, jako jsou zdravé polévky, dušené jídlo a zamrazit je.

Přerušte cyklus

Když přijde stres, tak jdou často dobré úmysly stranou. Nedávné studie naznačují, že stresovaní lidé mají tendenci jíst jídla, které nemají ve zvyku – bez ohledu na to, jak zdravá nebo nezdravá jsou. Pokud jste vystresováni, pokuste se si nedát sušenku a raději se zhluboka nadechněte; bude to mnohem lepší pro vaše duševní zdraví – a váš pas!

Neděste se změny

Jedním z důvodů, proč si osvojíme zlozvyky je to, že je často vnímáme jako odměny, zatímco dobré návyky jsou vnímány jako trestání. Místo toho, abyste se děsili cvičení, přemýšlejte o tom, jak se budete cítit později a spíše než abyste se zasekli v nudném cyklu, tak zkoušejte pořád něco nového – různá zdravá jídla a nové varianty cvičení.