Tuky mají špatnou pověst. Nicméně, když pravidelně cvičíte, tak přijímání příliš málo tuků může být stejně špatné jako konzumování příliš mnoho. Tuky v potravě jsou totiž důležité pro celkové zdraví a tělesné funkce. Nejen že přidávají energii, ale také pomáhají předcházet zraněním, protože tuky tvoří strukturu buněk a tkání a posilují buněčné membrány.

Zvolili jsme 6 nejlepších tuků pro lidi, kteří pravidelně cvičí.

Avokáda: Plné vitamínu B a E, spolu s antioxidanty pomáhají proti zanícení způsobeného cvičením. Tato zelenina je skvělým doplňkem pro váš jídelníček. Použijte místo másla nebo do salátů.

Kešu oříšky: Jsou ideální pro pořádnou svačinu, protože se skládají ze 73% z mononenasycených tuků a obsahují měď, hořčík a zinek – trio minérálů posilující imunitu.

Kokosový olej: Skvělá alternativa k tradičnějším typům oleje. Kokosový olej obsahuje tuky, které se rychle absorbují a pomáhají potlačit růst tělesných tuků. Je to taky rychlý zdroj energie, protože je efektivnější než jiné tuky při šetření svalového glykogenu.

Řepkové a olivové oleje: V malém množství jsou velmi prospěšné. Jsou mononasycené a obshují protizánětlivé antioxidanty, které umožňují tvrdě trénovat a rychleji obnovit síly.

Tučné ryby: Makrela, losos a pstruh – abychom nějaké jmenovali – jsou vynikajícím zdrojem omega 3 mastných nasycených kyselin, které tělo nedokáže samo vytvořit. Tato důležitá živina pomáhá posilovat buňky a podporuje spalování tuků.

Vajíčka: Jsou výborným zdrojem zdravých tuků, kosti posilujícího vitamínu D a antioxidantů selenu. Jak si je ráno připravujete vy?

Je jasné, že přidáním nezbytných tuků do vašeho jídelníčku může pomoci zvýšit výkonnost a snížit riziko zranění. Konzumování potravin z našeho doporučeného výběru zajistí, že budete těžit z výhod tuků a také si vychutnáte lahodné jídlo!