Většina lidí nemá představu, kolik vody v těle ztrácí během běhu a jaké má efekty hydratace nebo její nedostatek. Hydratace je životně důležité, a to jak pro své celkové pohody, a když jste v tréninku. Můžete strávit hodiny tréninku a dosáhnete vrcholové kondice, ale bez jasného pochopení toho, jak hydratace ovlivňuje výkon, nikdy nedosáhnete svého maximálního potenciálu.

Proč je hydratace tak důležitá?

Vzhledem k tomu, že naše těla se skládají z 40 až 70% vody, jen mírný posun v rovnováze tekutin může vést k významným změnám ve výkonu. Při pocení více než 90% tekutiny ztracíme během tréninku. Přidejte ještě velkou teplotu a vlhkost a tato sazba může být ještě vyšší. Takže pravidelné sledování vaší hydratace před, během a po tréninku je nezbytné, pokud chcete dosáhnout co nejlepších výsledků.

Získejte správnou rovnováhu

Bylo zjištěno, že pro každé 1% poklesu tělesné hmotnosti od ztráty tekutin, dojde k poklesu 2% výkonu. To možná nezní moc, ale pro někoho, kdo váží 54kg například úbytek hmotnosti 1,5 kg může vést k poklesu o 6% jejich běžící výkonu. Za každý kilogram, který ztratíte, byste tedy měli přidat alespoň jeden litr tekutiny. Za teplejšího počasí by to mělo být zvýšena na 1,2 litru na jeden kilogram a v extrémním horku (80 stupňů plus) na 1,5 litru na kilogram.

Hydratace při tréninku

Během tréninku byste měli zůstat hydratovaní. Snažte se konzumovat tekutiny v míře, aby udržely krok s rychlostí vašeho potu, vaše potřeby založte na intenzitě cvičení a tepla. Čím více tekutin ztratíte, tím více bude váš výkon ovlivněn, takže je to důležité zejména v horkých podmínkách nebo při intenzivním tréninku.

A konečně, jak budete trénovat více, uvědomte si, že se vaše svalová hmota zvýší a také vaše potřeby hydratace se můžou změnit. Pravidelným sledováním hladiny hydratace, můžete upravit svůj příjem tekutin odpovídajícím způsobem. A s monitorem Tanita je sledování a identifikace potenciálních problémů, jako jsou nízké hladiny tekunik, velmi snadné!